“Yapigundem
Ana SayfaHaberlerİstanbul’a İki Yeni Tünel Geliyor

İstanbul’a İki Yeni Tünel Geliyor

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, İstanbul’da iki yakaya tünel projesi yapılacağını ayrıca, Silivri’ye de metrobüs projesi olduğunu açıkladı.

“İstanbul’da 2019’da yüzde 47 olan trafik yoğunluğu bugün +64’e yükselmiş durumda. Zirve saatlerinde bu oran yüzde 90’ları aşıyor.” diyen Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “İstanbul’da iki yakaya iki tünel projesi yapıyoruz. İstanbul’un merkezi bölgelerindeki trafik sıkışıklığını gidereceğiz. İlk olarak Çayırbaşı, Ayazağı, Levazım ve Dolmabahçe olmak üzere tünel projemizi yapacağız. 25,7 km uzaklığında olacak. D-100 karayolunun trafik yoğunluğunu azaltacak Bayrampaşa- Büyükçekmece 50,9 km’lik tünel yapacağız. Sahil yoluna alternatif Harem Çekmeköy’e 23,8 km’lik tünel daha yapacağız. Göztepe-Çayırova arasına 30 km’lik yan yol.” ifadelerini kullandı.

İki otogarın da taşınacağını duyuran Bakan Kurum, “Esenler ve Harem otogarlarını taşıyoruz. İki yakada 6 yeni lojistik merkez kuracağız. Bu iki projeyle kent içinde bulunan yaklaşık 1 milyon ağır vasıta trafiğini şehrin çeperlerine taşımış olacağız. Filolarımıza her yıl 100 metrobüs ve 250 otobüs kazandıracağız.” dedi.

“Silivri’ye Metrobüs Projesi”

Silivri ilçesine metrobüs hattı çekileceğini belirten Bakan Kurum, açıklamalarında şu bilgileri verdi:

“Amacımız İstanbul’un şehrimizin her yerinde aynı hizmetlerini götürmek ve şehir merkezindeki yoğunluğu çeperlere taşımaktır. D100 karayolunu düzenleyerek metrobüs hattımızı Silivri’ye kadar uzatacağız.

5 yılda 250 bin araçlık otopark yapılacak. Bu otoparklarımız aynı zamanda deprem esnasında toplanma vazifesi görecek. İSPARK bugün baktığınız liyakatsiz ellerde kötü yönetildiği için zarar ediyor. Aracını evinin önüne park eden insanlardan aldığı paraya rağmen zarar ediyor. Buradan söz veriyoruz, biz bu zararı ortadan kaldıracağız. İSPARK’ta uygulanan tarifelerde yüzde 25 indirim yapacağız. İlk yarım saatte ücretsiz olacak.

Taksi Sorunu Çözülüyor

Taksi sorununu tamamen çözeceğiz ve öncelikle doğrudan sistem kurarak. Tüm sistemleri merkezi taksi çatısı altında birleştireceğiz. Burada yapılması gereken düzenlemelerle bu çalışmaları yaparak, taksi sayısında eksiklikler varsa ihaleler yaparak şehrimizdeki taksi sayısını artıracağız. Etkili denetim, eğitim, ceza, ödül uygulamalarını da hayata geçireceğiz. Orada vatandaşlarımızın arzuladığı hizmetleri bir an önce İstanbullularımıza kazandıracağız.

Bisiklet, Cazip Ulaşım Aracı Haline Gelecek

Deniz ulaşımının payını 2 kat artıracağız. İş saatlerinde verilecek sık seferlerle hizmeti artıracağız. Deniz ulaşımında 3 tane yeni hat ekliyoruz. Görevi devraldığımızda İstanbul’da bisikleti cazip ulaşım aracı haline getireceğiz. Biz herkesin kapısında bir bisiklet olsun istiyoruz. İstanbul’u bisiklet şehri yapmak istiyoruz sağlıklı bir nesil için. Scooter park alanları da yapacağız. Yapacağımız elektrikli şarj yerleriyle birlikte TOGG’umuzun ve diğer elektrikli araçların şarj edilmesini sağlayacağız. Paylaşımlı bisikleti de yaygınlaştırmak istiyoruz. Bisiklet yolu uzunluğunu 2029’da 2 katına, 2034’te bin 500 km bisiklet yolumuz olsun istiyoruz.”

Kentsel Dönüşümde Önemli Adımlar

İstanbul’da seferberlik başlatılacağını belirten Bakan Kurum, “kentsel dönüşüme özel 100 bin konut yapıp, ihtiyaç sahiplerine uygun fiyata kiralayacağız. Bu konutlardan 39 ilçemiz faydalanacak. Bu konutlar kesinlikle satılmayacak. İhtiyaç sahiplerine kiralanacak. Böylece kira artışlarını durduracak ve vatandaşlarımıza yardımcı olacağız.

Olası depremlere karşı afet olduğunda hangi adımları atmamız gerektiğini bileceğiz. İstanbul’un her sokağının her binasının görebileceği İstanbul’un dijital ikizini hayata geçireceğiz. Şu anda 39 ilçemizde bulunan toplanma alanlarını afete hazır hale getireceğiz.

2 Yeni Acil Durum Hastanesi

Toplanma alanlarında 2 milyon kişiye hizmet verilecek. Atatürk Havalimanına afet yönetim merkezi kuruyoruz. Bunun yanında İstanbulumuza 6 yeni lojistik destek merkezi kuracağız. Toplam sayıyı 7’ye çıkaracağız. 9 noktada ise afet müdahale merkezi kuruyoruz. Arnavutköy ve Pendik olmak üzere İstanbulumuza 2 yeni acil durum hastanesine daha kavuşturacağız.” diye konuştu.